حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: شورا‌های اسلامی شهر، سرمشق سایر دستگاه‌های اجرایی هستند| انسجام خود را در مسیر خدمت به مردم حفظ کنید

  • کد خبر: ۱۹۲۲۲۹
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
آیت‌الله علم‌الهدی: شورا‌های اسلامی شهر، سرمشق سایر دستگاه‌های اجرایی هستند| انسجام خود را در مسیر خدمت به مردم حفظ کنید
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: هر زمان شورا‌های اسلامی شهر متمرکز بر جهت‌گیری خاصی باشند، سایر نهاد‌ها را هم در همان مسیر هدایت خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای شصت‌ونهمین نشست مجمع مشورتی رؤسای شورا‌های اسلامی کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها که ظهر امروز با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از اعضای شورا‌های اسلامی کلان‌شهر‌های کشور به میزبانی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۷۳ سوره مبارکه آل‌عمران اظهار کرد: خداوند عالم در قرآن کریم می‌فرماید «الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ». شأن نزول این آیه مربوط به زمان جنگ اُحُد است؛ یعنی زمانی که مسلمانان شکست خوردند و جز وجود باکرامت امیرالمؤمنین (ع)، فرد دیگری در کنار پیامبر (ص) و حافظ جان او نماند، با شجاعت و دلاوری حضرت، کفار و مشرکان هم عقب‌نشینی کردند و عرصه میدان هم از حضور مسلمین و هم از وجود کفار خالی شد. با این حال، کافرانی که سرمست از پیروزی و به شهادت رساندن مسلمانان به شهر و دیار خود بازمی‌گشتند، یک زمان برایشان سؤال شد که چرا ما در مواجهه با یک نفر عقب‌نشینی کردیم؟ اکنون که مسلمانان شکست‌خورده و همگی مجروح و زخمی به مدینه بازگشته‌اند، بهترین زمان است که ما دوباره حمله کنیم و در اثر این غافلگیری، کاری کنیم که محمد (ص) و دین اسلام براندازی شود.

وی افزود: در روایت آمده که وقتی نبی مکرم اسلام (ص) از این تصمیم لشکر مشرکان آگاه شد، بلافاصله به همین لشکر شکست‎خورده و مضمحل‎شده دستور داد تا به میدان بازگردند. در مواجهه با این فرمان پیامبر (ص) نیز شماری از مسلمانان که دل‌هایشان به نور واقعی ایمان روشن بود، با بدن‌های زخمی و خسته دوباره شمشیر به دست گرفتند و پیش از آغاز عملیات غافلگیرانه کفار، این مسلمانان بودند که پیش‌دستی کردند و صحنه‌ای را رقم زدند که باعث فرار لشکر مشرکان شد.

فلسطین، عرصه اثبات اراده مسلمانان

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه جریان فلسطین، میدان حقیقی حمایت مسلمانان از دین خداست، خاطرنشان کرد: عزیزان من، بحث امروز ما نیز همین است. این نیست که مسئله فلسطین، تقابل برای یک قطعه زمین و یک وجب خاک باشد. این جنگ، جنگ ایدئولوژی و عقیده است و پشتوانه دشمن صهیونیستی که امروزه یکسره مضمحل شده، آمریکا و کشور‌های اروپایی هستند و به میدان آمده‌اند تا نه‌فقط اسرائیل را نجات دهند بلکه این بار، کار اسلام را یکسره کنند.

وی ادامه داد: اینجاست که شما مظاهر «فَزادَتهُم ایمانا» را در مردم غزه مشاهده می‌کنید. امروز بعضی از سیاستمداران لب به سخن گشوده‌اند و هم‌صدا و با سردمداران رژیم صهیونیستی و دولت‌های اروپایی از ابعاد جنگ احتمالی می‌گویند تا دل‌های ملت را سست کنند. این‌طور نیست. جریان حق پشتوانه مردمی دارد. قلوب ملت‌های مسلمان منطقه و آزادگان عالم به حمایت از طرف حق در فلسطین گرایش پیدا کرده و در این جنگ، هر چقدر هم که یک‌طرف تسلیحات جنگی و توانمندی نظامی داشته باشد، بازهم طرفی پیروز است که پشتوانه مردمی داشته باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: این در دفاع مقدس هم ثابت شد و ملت ایران با دست‌خالی در برابر کل دنیا ایستاد، جنگید و پیروز شد. اساس حکومت جهانی امام زمان (عج) نیز همین است که حضرت نه بر پایه سرکوب و جنگ بلکه با جذب دل‌ها، به محبوبیتی دست پیدا می‌کند که هیچ جریانی در تقابل با دولت مهدوی با استقبال ملت‌ها مواجه نخواهد شد.

شورا‌های شهر، سرمشق دستگاه‌های اجرایی

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن واکاوی ابعاد مختلف خدمت مجاهدانه در عرصه‌های مدیریت شهری و تأثیر آن بر آحاد مردم گفت: در هر استان، هر نوع خدمتی که شورای اسلامی شهرستان‌های آن داشته باشند، در نهایت تبدیل به فرهنگی می‌شود که سایر عرصه‌های خدمتی نیز همان خط‌مشی را دنبال می‌کنند. ما این را در مشهد نیز تجربه کردیم. از زمانی که شورای شهر متمرکز بر حمایت از حاشیه شهر شد، شیب خدمت سایر دستگاه‌ها نیز به سمت محرومیت‎زدایی گرایش پیدا کرد. حقیقت نیز همین است که وقتی شورا‌های اسلامی شهر متمرکز بر جهت‌گیری خاصی باشند، سایر نهاد‌ها را هم در همان مسیر هدایت خواهند کرد.

وی بیان کرد: بر این اساس است که می‌گوییم تلاش کنید برنامه‌ریزی‌های شما به نحوی باشد که انقلابی‎گری را در مردم تقویت کند، زیرا امروز دولت مشغول یکسری اعمال و برنامه‌هایی است که تأثیر وضعی و مثبت خود را بر امور خواهد گذاشت، اما آن مسئولی که مردم را به دنبال خود جذب انقلاب می‌کند، شما هستید که نه به‌عنوان یک مقام دولتی بلکه در جایگاه نماینده ملت با آن‌ها تعامل دارید.

ضرورت پرهیز از اختلاف و حفظ انسجام شورا‌ها

وی ادامه داد: این‌طور گمان نکنید که تعیین شهردار و یکسری امورات مرسوم مدیریت شهری، تنها رسالت کاری شماست. این سر حلقه مسئولیتی شماست، اما اساس و مبنا آن است که شما کشوری را بسازید که بتواند خود را مملکت پیامبر (ص) و پرچم‌دار سپاه امام زمان (عج) بداند. شما می‌توانید در هر قدمی که در این راه برمی‌دارید، نیت کنید، اخلاص به خرج دهید و به مردم خدمت کنید تا به‌عنوان عبادت مقبول از شما پذیرفته شود. در همه امور هم از چنددستگی پرهیز کنید، زیرا تفرقه در جریان انقلابی خطری است که می‌تواند همه خدمات شما را زایل و بی‌تأثیر کند. تکلیف شما آن است که در کسوت نمایندگی مردم در شورا‌های اسلامی شهرها، انسجام خود را در مسیر خدمت به ملت حفظ کنید و ظرفیت‌های کشور امام زمان (عج) را برای گسترش عدالت اجتماعی و رفاه عمومی به کار بگیرید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->